LEES HIER DE BELEVENISSEN VAN DE 2DE KLEUTERKLAS. AARZEL NIET OM ZO NU EN DAN TE REAGEREN...

maandag 11 november 2013

Knibbel knabbel knuisje ...

Deze week hebben we het sprookje 'Hans en Grietje' uitgewerkt in de klas. We hebben eerst naar het sprookje geluisterd en daarna allerlei verschillende leuke activiteiten gedaan. Kijk maar mee.

Na dat we naar het sprookje hebben geluisterd zijn we het gaan uitbeelden in de zaal. een leuk dramaspelletje.












In de klas hebben we een luisterspelletje gespeeld. 1 kleuters werd de gemene oude heks en werd geblinddoekt en een andere kleuters werd Hans of Grietje. De gemene heks moest vragen : Knibbel knabbel knuisje, wie knabbelt er aan mijn huisje? Waarop Hans of Grietje moest antwoorden: Dat was de wind!  De heks moest dan goed luisteren en raden wie er voor haar/ hem stond.



We zijn buiten stokjes gaan zoeken en hebben die mee in de klas genomen om er een spelletje mee te spelen. We zijn gaan kijken wie zijn stokje er lang was en wie zijn stokje er kort was. Ook waren er stokken bij die dik waren en sommige waren dun.




Op donderdag hebben we een speciaal huisje gemaakt in de klas... een echt SNOEPHUISJE. We zijn in groepje gaan werken. we gingen met een stokje door de snoepjes steken en zo ze aan het huisje vastmaken. En we hadden samen een prachtig snoephuisje gemaakt!



















We hebben ook een liedje rond Hans en Grietje geleerd en om het liedje te kunnen uitbeelden hebben we er vingerpopjes voor gemaakt.
'Hansje en Grietje die liepen door het woud.
Het was er zo donker, het was er zo koud.
Hansje stak zich weg.
Grietje stak zich weg.
Hansje kwam terug.
Grietje kwam terug.
Hansje en Grietje die liepen door het woud.
Het was er zo donker, het was er zo koud.
Hansje werd zo moe.
Grietje werd zo moe.
Toen vielen ze in slaap tot de ochtendvroeg.'







Als afsluiting van ons thema zijn we op vrijdag een spoor gaan maken met steentjes, zoals Hans en Grietje dat deden. Dat spoor maken we zodat we onze weg terug vinden.










Sfeerbeelden van in de klas:






































1 opmerking: